Platsannons - Österby Gjuteri AB söker Kvalitets- och Miljöchef

Österby Gjuteri AB gjuter, bearbetar och levererar högkvalitativa detaljer i olika gjutna stål. Vi erbjuder individuellt anpassade helhetslösningar efter kundens specifika behov i form av gjutning, bearbetning, montering samt klassning och kontroll av gjutna produkter. Vi befinner oss i Österbybruk som ligger i nordupplands anrika miljö med anor från Vallontiden. Vi söker nu en Kvalitets- och Miljöchef som vill vara med och bidra till att uppnå vår vision om att vara ”Nordens ledande leverantör av helhetslösningar utav bearbetat och komplext stålgjutgods”

Kvalitets- och Miljöchef

Som Kvalitets- och Miljöchef på Österby Gjuteri har du ett innehållsrikt och varierande arbete med följande främsta arbetsuppgifter:

• Ansvar för företagets kontrollfunktion med tillhörande åtgärdsarbete och rapportering

• Vara involverad i förfrågningar och nya order med avseende på material och provning

• Att säkerställa kvalitetsprocessen innehållande systematiskt arbete, dokumenthantering och årliga systemrevisioner enligt ISO 9001 och ISO 14001 samt att arbetssätt för miljö uppfylls enligt uppställda tillståndskrav

• Gentemot kunder hantera eventuella avvikelser som kan dyka upp

• Ingå i ledningsgruppen och bidra till företagets och avdelningens fortsatta utveckling

• Rollen innebär personal- och arbetsmiljöansvar för avdelningens medarbetare

Rollen ställer krav på stor ansvarskänsla och erbjuder dig som medarbetare ett fritt och varierande arbete i en ständigt växande och expansiv arbetsmiljö där du rapporterar till VD.

Du som väljer att anta denna utmaning har troligen någon form av eftergymnasial utbildning, gärna inom material. Du har praktisk erfarenhet av stål eller annan metallindustri. Erfarenhet av kvalitetsarbete/kvalitetsprocesser är ett plus. Meriterande är också erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete, gärna inom LEAN.

Som person är du självständig och van att driva, förvalta och utveckla kvalitetsarbetet samt trivs med att utbilda och vägleda andra inom området. Struktur och ordning ligger dig extra varmt om hjärtat, samt att driva arbetsprocesser och projekt från start till mål. Att upprätthålla en god relation med såväl kunder som leverantörer och intern personal, är en naturlig del av din vardag. Du kommer även vara ansvarig för företagets tekniska dokumentation gentemot kunder och internt, så du behöver behärska engelska i tal och skrift. Du har förmågan att obehindrat kunna kommunicera och samarbeta med olika delar i en organisation oavsett befattningsnivå.

Intresserad? Varmt välkommen att skicka in din ansökan till hr@ogab.se I din ansökan ber vi dig att inkludera CV samt personligt brev. Urval och intervjuer kommer ske löpande. Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Erik Stark, VD, erik.stark@ogab.se eller 0295–244 204 alternativt 076-836 57 00

Arbetsgivarens webbplats

Sök jobbet senast 25 februari 2019

Ladda ner platsannonsen som pdf