Digital Bergsmansafton - Föredrag av Kerstin Brinnen

Kära medlem,

Varmt välkomna till Digital Bergsmansafton via Teams med Kerstin Brinnen, bolagsjurist på LKAB.

Tisdagen den 8 februari kl. 18:30-20:00

”Temat är "Tillståndsprövningar" och mer specifikt hur systemet med tillståndsprövningar för gruvverksamhet ser ut och vilka utmaningar som näringen ser.”

Kerstin Brinnen arbetar sen förra året som bolagsjurist på LKAB och var tidigare branschjurist på gruvindustrins branschförening Svemin, där frågor om markåtkomst och användning av mark – det vill säga det som prövas och bestäms genom tillståndsprövningar – länge varit en av de centrala frågorna för branschen. Innan dess var Kerstin verksam mark- och miljörättsliga frågor på Mannheimer Swartling advokatbyrå.

Kerstin är jur. kand. och har också studerat geovetenskap vid Stockholms universitet.

Läs mer och boka

Anmälan senast måndagen den 7 februari.

Varmt välkomna önskar

SBF Polarkretsen Kretsråd Thomas Lindholm