Digital Bergsmansafton - Föredrag om AMEXCI

Varmt välkomna till Digital Bergsmansafton via Teams med Edvin Resebo, VD för Amexci AB. I sitt föredrag kommer Edvin att berätta om Amexci och additiv tillverkning av metallprodukter.

Onsdagen den 1 mars 2023 kl. 18:30-20:00

AMEXCI är ett forsknings- och utvecklingsföretag inom additiv tillverkning (industriell 3D-printing). Bolaget verkar för att accelerera den industriella användningen av tekniken. Tillsammans med sina kunder utvecklar AMEXCI innovativa produkter från CAD-fil till kvalificerad komponent. Vid bolagets anläggningar i Karlskoga, som inkluderar en maskinpark med additiva tillverkningsteknologier, ett materiallaboratorium samt efterbearbetningsverkstad, har man möjlighet att erbjuda tjänster som design, produktion och kvalitetskontroll. AMEXCI AB ägs av ABB, Atlas Copco, Electrolux, Ericsson, FAM, Husqvarna, Höganäs AB, Saab, Scania, Stora Enso och Wärtsilä. Vid detta föredrag kommer VD Edvin Resebo att berätta mer om bolaget och dess framtidsplaner. Vidare kommer Edvin att tala om olika teknologier för additiv tillverkning av metalliska produkter.

Edvin Resebo är utbildad Ingenjör i Industriteknik från Curt Nicolin Gymnasiet i Finspång. Han startade sin yrkeskarriär vid Siemens i Finspång och innehade under nästan 10 års tid olika ledande roller inom tillverkning, R&D och material teknisk utveckling och support. År 2016 flyttade Edvin till Alfred Nobel Science Park i Karlskoga där han under nästan 2 års tid var ansvarig för avancerad tillverkning. Sedan 2017 har Edvin innehaft rollen som VD för Amexci.

Anmälan senast den 27 februari

SBF:s bergslagskrets