Back to All Events

Digital Bergsmansafron - Föredrag om katodfolie i aluminium till den växande batteriindustrin

Kära medlem,

Varmt välkomna till Bergsmansafton med Kristina Boo, ansvarig för Gränges affärsutveckling inom batterifolie. I sitt föredrag kommer Kristina att berätta om Gränges och dess satsningar att leverera katodfolie i aluminium till den växande batteriindustrin.

Tisdagen den 18 april 2023 kl. 18:30-20:00

Plats: Digitalt via teams

Batteriindustrin förväntas få en stark årlig tillväxt under de kommande åren tack vare den stora efterfrågan på elektrifiering. Gränges har nyligen ökat sina investeringar i batterikatodfolie i Europa och har förmågan att ta en ledande position på alla sina marknader. Innovationer och starkt engagemang för hållbara lösningar gör Gränges till en nyckelpartner för batteriindustrin. I kvällens föredrag kommer Kristina Boo att tala om batteriindustrins krav på materialutvecklingen i relation till Gränges produkter, aluminiumfolie. Kristina kommer också att berätta om de expansionsplaner som Gränges har framför sig för att möta den ökande efterfrågan från batteriindustrin.

BIO:
Kristina Boo är utbildad civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm, med examen från 2016. Efter sin examen arbetade Kristina som investeringsrådgivare vid Business Sweden, där hon stöttade utländska bolag att etablera och expandera industriell tillverkning i Sverige. Sedan 2021 har Kristina arbetat vid Gränges och är nu ansvarig för affärsutveckling inom segmentet batterifolie.

Läs mer och boka

Anmälan senast den 16 april