Digital Bergsmansafton - Föredrag om Gränges och dess satsningar att leverera katodfolie i aluminium till den växande batteriindustrin

Varmt välkomna till Bergsmansafton med Kristina Boo, ansvarig för Gränges affärsutveckling inom batterifolie. I sitt föredrag som skulle hållits den 18/4 skulle Kristina berätta om Gränges och dess satsningar att leverera katodfolie i aluminium till den växande batteriindustrin, men tyvärr blev föredraget instället. Nu kör vi på ett nytt datum, och vi hoppas att du vill delta.

Torsdagen den 11 maj 2023 kl. 18:30-20:00

Batteriindustrin förväntas få en stark årlig tillväxt under de kommande åren tack vare den stora efterfrågan på elektrifiering. Gränges har nyligen ökat sina investeringar i batterikatodfolie i Europa och har förmågan att ta en ledande position på alla sina marknader. Innovationer och starkt engagemang för hållbara lösningar gör Gränges till en nyckelpartner för batteriindustrin. I kvällens föredrag kommer Kristina Boo att tala om batteriindustrins krav på materialutvecklingen i relation till Gränges produkter, aluminiumfolie. Kristina kommer också att berätta om de expansionsplaner som Gränges har framför sig för att möta den ökande efterfrågan från batteriindustrin.

Kristina Boo är utbildad civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm, med examen från 2016. Efter sin examen arbetade Kristina som investeringsrådgivare vid Business Sweden, där hon stöttade utländska bolag att etablera och expandera industriell tillverkning i Sverige. Sedan 2021 har Kristina arbetat vid Gränges och är nu ansvarig för affärsutveckling inom segmentet batterifolie.

Anmälan senast den 11 maj

SBF:s Stockholm/Öst kretsen