Digital Bergsmansafton - Föredrag om Mahive Minerals

Varmt välkomna till Digital Bergsmansafton med Per Storm, Verkställande Direktör och styrelseledamot i Mahvie Minerals AB. I sitt föredrag kommer Per att berätta om Mahive Minerals och är ett nordiskt prospekterings- och gruvutvecklingsbolag med fokus på basmetaller, ädelmetaller och specialmetaller. I föredraget kommer Per att berätta om bolagets utveckling och framtidsplaner.

Onsdagen den 3 maj 2023 kl. 18:30-20:00

Plats: Digitalt via teams

Mahvie Minerals, grundat år 2021, är ett nordiskt prospekterings- och gruvutvecklingsbolag med fokus på basmetaller, ädelmetaller och specialmetaller. Bolagets huvudsakliga tillgångar återfinns i det norska Mo i Rana som är ett välkänt industri- och gruvområde omfattande såväl smältverk som brytning av järnmalm. Därutöver har Mahvie Minerals utvidgat sin verksamhet genom det finska guldprojektet Haveri, beläget i Tammerfors guldbälte. Mahvie Minerals planerar att via sin prospektering utöka potential och mineraltillgångar samt på lång sikt påbörja utveckling av gruvverksamhet.

Per Storm är Verkställande Direktör och styrelseledamot i Mahvie Minerals AB (publ.), ett prospekterings- och gruvutvecklingsföretag med fokus på att återöppna gamla gruvor i Norden. Han var tidigare Verkställande Direktör för Raw Materials Group RMG AB. Per Storm är Docent i Gruv- och Stålindustrins innovationsprocesser, Tekn. Dr samt Bergsingenjör från KTH samt civilekonom från Stockholms Universitet. Han är ledamot av Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien och en mängd professionella organisationer i Sverige.

Anmälan senast den 1 maj

SBF:s Stockholm/Öst kretsen